Fyns Tegne- & Maleskole

FYNS TEGNE- & MALESKOLE

I undervisningen tages der hensyn til den enkelte elev, således at kurserne kan bruges som forskole til kunstakademier, brugskunstskoler m.m. eller benyttes af studerende der ønsker at dygtiggøre sig, og samtidig være i et inspirerende miljø.

TEGNESKOLEN

Det er tegneskolens mål at give eleverne et solidt kendskab til tegning, noget der er helt fundamentalt, hvis man senere ønsker at beskæftige sig med maleri, grafik eller helt andre udtryksformer.

Der undervises i tegning af opstilling, gips og portræt, plus udendørsstudier, og der tegnes efter levende model, både croquis-tegning og længere modelstudier.

MALESKOLEN

Der undervises i forskellige teknikker f.eks. olie, tempera, og akvarel plus den nødvendige håndværksmæssige kunnen samt farveteori m.m.

Den enkelte lærer vil udover dette undervise på sin helt personlige måde, og bruge sin viden der, hvor hans/hendes styrke begejstring er størst.

Skolen er en del af aftenskolen 1748

Fyns Tegne- & Maleskole.  Ørstedsgade 16, 2. sal.  5000 Odense C.  kontakt: 1748